Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική διαπιστωτική πράξη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, οι πολίτες στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας, θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης, αλλά και για έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής μέσω μιας απλής διαδικασίας.
Με την πανελλήνια κάλυψη, μετασχηματίζεται πλήρως η εμπειρία των πολιτών στις καθημερινές τους συναλλαγές με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τίθεται οριστικό τέλος σε μια σειρά από γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούσαν από τους πολίτες αναμονή σε μια σειρά από ουρές. Ταυτόχρονα, με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, αποσυμφορούνται από διοικητικά βάρη 59 Διευθύνσεις Μεταφορών με 84 Τμήματα Αδειών Οδήγησης και 411 υπαλλήλους-χειριστές των υπηρεσιών, εξοικονομώντας πολύτιμους πόρους, αλλά και χρόνο.
Οι νέες υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης αναπτύσσονται στη βάση του Μνημονίου Συνεργασίας που έχουν συνάψει τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η δράση υλοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ). Η πιλοτική εφαρμογή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ τον Μάρτιο του 2021 οι υπηρεσίες επεκτάθηκαν στην Περιφέρεια Αττικής και τον Απρίλιο του 2021 στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 7.071 αιτήσεις, από τις οποίες οι 3.408 αφορούν σε αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και οι 3.663 σε ενημέρωση στοιχείων. Από τις 3.408 αιτήσεις έχουν ήδη εκτυπωθεί περισσότερα από 2.600 διπλώματα από την Ελληνική Αστυνομία.
Οι πολίτες εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους κωδικούς Taxisnet, και καταχωρούν ψηφιακά την αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας, της υπογραφής τους και του οικείου παραβόλου.
Στη συνέχεια, οι προαναφερόμενες Υπηρεσίες αποστέλλουν και πάλι ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται φυσικός φάκελος, όλα τα στοιχεία στη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ). Οι απαραίτητες διασυνδέσεις μεταξύ μητρώων του Δημοσίου για την αυθεντικοποίηση των χρηστών και την άντληση στοιχείων υλοποιήθηκαν μέσα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, οι πολίτες μπορούν να παραλάβουν το νέο έντυπο αυτοπροσώπως ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου ή ζητώντας να τους αποσταλεί με courier για τις Περιφέρειες, όπου η συγκεκριμένη υπηρεσία υποστηρίζεται.